koos titelloos - Reisverslag uit Accra, Ghana van krekinghana - WaarBenJij.nu koos titelloos - Reisverslag uit Accra, Ghana van krekinghana - WaarBenJij.nu

koos titelloos

Door: Elske en Roy

09 Januari 2009 | Ghana, Accra

Lieve allemaal,

even een kort berichtje vanuit Accra. We zijn bijna klaar met onze visa regelen, we wachten nog op het Burkina Faso visum, wat als het goed is vanmiddag klaar is. Als we dat hebben opgehaald gaan we naar Hohoe (in de volta region). Daar hebben we free accomadation want we mogen bij het Duitse meisje (dat ziek was bij oud en nieuw) slapen. Is dat even mooi! Vanuit daar gaan we de Wli falls, en de hoogste berg van Ghana bezoeken. En dan hoppa naar het noorden. Helaas is Emil (onze zweedse vriend) ziek, waarschijnlijk malaria. Hij kwam vanacht onze kamer binnen om te vragen of je als je malaria hebt direct naar het ziekenhuis moet. Hij voelde zich behoorlijk beroerd. Wij zeiden dat hij wel tot de ochtend kon wachten, dus is hij vanmorgen naar het ziekenhuis gegaan. De bedoeling is dat we hem weer meeten in Tamale, en dan samen onze Burkina trip doen. Onvoorstelbaar hoe wij ziektes lijken aan te trekken, op de meest onhandige momenten. Hebben jullie nog iets aan die vrieskou in Nederland, leven er iig geen parasieten!

veel grote felle warme zonnen

Elske en Roy

ps. Op de een of andere manier zijn onze fototoestellen getript, waarschijnlijk de schuld van een getripte computer. De foto's staan nog wel op het kaartje maar de computer herkent ze niet. Als iemand enig idee heeft wat hier aan gedaan kan worden: Voel vrij en vrijgevig en geef een tip!

• 09 Januari 2009 - 12:26

Koos:

Wauw wat een mooie titel!

• 09 Januari 2009 - 14:15

Melody:

jeeetje bijna elk verhaal is er wel iemand ziek! Jij nog niet toch Elske? Houwe zoo! Klinkt iig heel leuk wat jullie allemaal gaan doen veel plezier! X

• 09 Januari 2009 - 15:32

Robbie:

Hoi reus en elske ook,
    Nu maar eens even niet over bacterien, vira en parasieten, als die ook al in de apparatuur kruipen is er geen houden aan, dan maar over het weer:
    ga eens in de zon liggen met je ogen dicht, denk je in, een enorme vlakte als een spiegel, wat damp erboven, af en toe een bosje riet, in de verte overal riet en boven de horizon op 100m hoog een grote gloeiende oranje bal. Je glijdt met je ene voet 6m naar voren en dan weer met je andere rustig 6m schuin naar voren en zo verder met alleen licht krassen onder je voeten. Je adem blijft als een wolk achter je hangen. Dan zakt die bal langzaam in de damp en wordt nog groter.... Dat is toch ook leuk.
    Ondertussen lig jij in de zon flink te zweten en hier zweten we maar even, hebben vooral koude tenen en moeten aan de warme chocola (uit Ghana).
    Volgens mij gaan jullie een mooie tocht tegemoet, be happy, bonne chance aussi!

• 10 Januari 2009 - 08:34

Roelf:

RenE de beste wensen, veel gezondheid ondanks al die malariatjes!!
    lekker genieten van de cultuur, eten en wij van jullie verhalen met foto's, groet!

• 11 Januari 2009 - 04:48

Bouw er een feestje van!

• 11 Januari 2009 - 13:03

Kyla:

Ja ja ik heb jullie puzzel opgelost:P snel he! Check de chicken! :P Goeje!
    Na ga lekker reizen laat alle ziektes achter jullie, dat hebben we nu wel gehad!
    Wij gaan strax lekker schaatsen op de bevroren slootjes! Gaan jullie maar lekker in de zon liggen bakken! :P Mhoehaha heel veel plezier en iedereen de groeten! X

• 11 Januari 2009 - 13:28

Madelon:

Ha Elske en Roy,

• 11 Januari 2009 - 13:32

Madelon:

en nu verder, Ik wens jullie een hele goede en mooie avontuurlijke reis. Het zal allemaal een stuk onvoorspelbaarder en avontuurlijker worden in Burkina Faso (buitengewoon vrouwvriendelijk land dat de naam draagt 'land van de rechtschapen man'!) en Benin en Togo.
    En wat de ziektes betreft, een vriend van ons heeft ook een tijdje in Ghana gewoond en zei dat als je naar Ghana gaat, je gewoon op de ziektes moet wachten, want ziek word je toch! Ik ben blij dat jullie je er toch nog min of meer doorheen weten te slaan.
    Nogmaals heel veel plezier!

• 15 Januari 2009 - 20:37

Keechy:

eey, huuuh ik krijg er gewoon geen bericht van als jullie iets nieuws op de site zetten! dus vandaar deze late reactie... :( maar echt stom dat Emil nu ook ziek is! houdt het dan ook nooit op! :S naja, hopelijk kan hij dan nog inderdaad jullie in Tamale meeten! maar SUPERVEEL plezier in de volta region! zwem maar ook voor mij onder die watervallen ;)

xx keechy

• 16 Januari 2009 - 16:25

Minke En Hannah :

hi daar aan de andere kant van de wereld!
    Hopen dat jullie vanaf nu minder ziektes aan gaan trekken en dat jullie gezond blijven. Waren de watervallen en de bergen mooi? Klinkt spannend allemaal. Irritant van de foto´s, als jullie nog maar wel foto´s kunnen maken!

Have fun! Dikke kus