RE uit ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van krekinghana - WaarBenJij.nu RE uit ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van krekinghana - WaarBenJij.nu

RE uit ghana

Door: Elske en Roy

29 December 2008 | Ghana, Accra

Keechy en ook Kyra zijn alweer terug in ons kouwe kikkerland, dus de overblijvers zullen zich nu zelf moetten gaan vermaken. Omdat we niet weten hoe vaak we de komende tijd een computer tegen gaan komen, zullen we nu in ieder geval even ons plannetje uit de doeken doen.

Morgen(30 dec.) gaan we samen met onze zweedse mattie Emil naar een afgelegen strand aan de oostkust, om daar met z’n 3en oud&nieuw te vieren. Ons ‘beach resort’ is 45 minuten lopen buiten de bewoonde wereld, dus dat wordt een knalfuif! Haha we hopen dat er nog wat andere mensen zijn..

Eenmaal bijgekomen van deze festiviteiten is het de bedoeling dat we het eerste weekend van January terugkeren in ons dorpje. Daar geven we een openingsfeestje voor de opgeknapte pre-school. Hoe en wat weten we nog niet precies, omdat we nogal gehaast uit Ntribuoho vertrokken zijn. In ieder geval hopen we de pre-school kinderen een ijsje aan te kunnen bieden, en misschien lukt het om wat plaatselijke trommelaars te strikken. Na het weekend pakken we onze spullen en keren weer terug naar Accra, om samen met Emil onze visa voor de andere landen te regelen. Hij zal ons namelijk vergezellen tijdens het eerste deel van de trip.

Ons plannetje is om eerst door de bergen oostelijk van het volta-meer omhoog te reizen. Dit belooft een mooie maar hobbelige reis te worden, langs watervallen en over zandweggetjes. Als het goed is komen we dan na een dikke week bij de grens met Burkina Faso aan. Dat wordt onze volgende bestemming! We hebben veel zin om naar Burkina te gaan, het land is weer heel anders dan Ghana(en nog warmer).
Na +/- drie weken in Burkina zal het tijd worden om weer verder te gaan. Het is de bedoeling dat Emil dan naar z’n schooltje in Darman terugkeert, maar missschien kunnen we ‘m overhalen om ons wat later te verlaten.
In ieder geval zijn we van plan om dan de grens met Benin over te steken. Waarschijnlijk zullen we snel naar het zuiden van Benin reizen, onder andere om te chillen aan het strand. We hebben vernomen dat er een soort ‘2e green turtle’ is, met piraten als medewerkers... Ook de troon op schedels en vodoo markten hebben ons nieuwsgierig gemaakt.
Omdat we toch ooit nog terug willen keren naar Nederland, moetten we al redelijk snel weer door naar Togo. Daar zullen we hopelijk onze gastbroer Lucas weer ontmoetten en bij z’n moeder langs gaan. Net als in Benin zullen we waarschijnlijk zo’n anderhalve week in Togo spenderen. Daarna keren we terug naar Ghana om op 1 maart terug naar Holland te vliegen.

That’s it!

Iedereen alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Veel liefs van Elske en Roy

PS Er zijn nog 5 bedden vrij voor oud&nieuw, dus kom ook als je zin hebt! ;p

• 29 December 2008 - 12:11

Wieke:

Goede plannen. Maak er een knalfuif van met een echt haags (duindorps)strandvuur. Lekker warm. Jullie schooltje is wel heel mooi geworden met al die prachtige beschilderingen. Veel plezier

• 29 December 2008 - 12:38

Madelon:

Het lijkt me een fantastische reis die jullie gaan maken. Dat wordt hopelijk heel veel genieten en bijzondere dingen zien en meemaken!

Goed Nieuwjaar!!!

ps Keechy zit alweer helemaal met haar gedachten in Noorwegen....Kunnen jullie je natuurlijk nauwelijks voorstellen.

• 29 December 2008 - 21:05

Robbie:

Hallo RERE,
    La wanne sola mia?
    Heb ik uit het handboek Afrika gehaald, goed plan trouwens voor de komende weken. Ben ook wel benieuwd hoe het in het achterland is en of jullie wel die olifant tegenkomen die K&K net gemist hebben. Mocht ie lastig worden, zul je in het frans moeten gillen. Als ik het goed heb wordt dat de taal voor de komende weken, gek he?
    Maar eerst het jaar afsluiten: heb voor jullie in de lucht geschreven: Gelukkig Nieuwjaar!
    Groet en `a bientot`

• 30 December 2008 - 11:27

Kyra:

Hé Obrounies!
    nou ik ben weer veilig en wel in het veel ter koude nl. heb echt te veel kleren aan en als ik ga slapen dan lig ik onder drie dekbedden en wat pleeds haha! Dat had ik me een paar dagen geleden echt niet voor kunnen stellen! Ben wel jaloers op jullie lekkere weer het is hier nu zo'n min 5 ofzo :S en ik mis jullie ook erg! bedankt voor de mooie nieuwjaarsfoto's, ze zijn echt mooi geworden :D jullie een fijne jaarwisseling en heel veel plezier met reizen! Dikke kus en wat kou van hier! xxx kyla

• 30 December 2008 - 12:40

Keechy:

eey obubinies ;),

ahhh, nog vijf bedden vrij met oud en nieuw?? anders vliegen in en kyra toch maar even snel over! Maar klinkt leuk de plannen! als jullie emiel niet over kunnen halen dan kidnappen jullie hem toch? :) Met die tweede green turtle is hij misschien ook wel goed over te halen ;)

xx keechy

• 30 December 2008 - 13:45

Corrien:

Goede reis verder. Klinkt allemaal erg aantrekkelijk, die plannen van jullie. Wat een verschil met Sjoerd z'n reis, he?
    Gelukkig nieuwjaar!!!!(vast een rare jaarwisseling, in de hitte.)

• 30 December 2008 - 15:22

Yesno:

Klinkt goed, al die plannen :)! Heel veel plezier en ook voor jullie een goed 2009!
    x

• 31 December 2008 - 02:30

Johnito:

Hoi Elske en Roy, mochten jullie "ooit" inderdaad weer terug keren naar Nederland, zouden jullie het dan leuk vinden om over jullie ervaringen te komen vertellen in een nieuwe kroeg-talkshow? (In Den Haag, lekker dichtbij)

Laat het me even weten svp ok? Als het kan vóór 1 februari, ivm deadlines etc. Voor contactgegevens: Ik sta ergens op de Squirrel-hyves ;)

• 31 December 2008 - 16:02

Hannah En Minke:

Hey klinkt als een goed plan!! we zijn jaloers op jullie strand! hier hebben we daar nog niet van kunnen genieten. Best grappig om oud & nieuw ergens anders te vieren. jullie hebben strand, maar wij hebben nederlanders! haha heel ons hostel is in eens bewoond door nederlanders, wat we anders niet heel geweldig zouden vinden is nu wel leuk want zo krijgen we toch nog een bekend oud en nieuw.

veel plezier en gelukkig nieuw jaar!!!

dikke kus

• 01 Januari 2009 - 14:46

Carl:

hey guys! how is everything back in ghana? babelfish works but it is still quite hard to read haha! hope you had a great time at the beach and a happy new year to you! enjoy the sun, it's freakin' cold here in sweden!:) / greetings from your swedish obruni friend

• 02 Januari 2009 - 20:22

Anneke V E:

Ha die Elske
    Gelukkig nieuwjaar!!
    Ik heb al je fotoos gezien, mooie indruk hoor.
    Het is wel stil trowens hier zonder jou en Wietse.......
    Nog een hele fijne tijd daar, veel groeten van Anneke

• 03 Januari 2009 - 12:00

Mara:

He! nog een gelukkig nieuwjaar!

• 05 Januari 2009 - 19:46

Esther:

Hé!

Aller eerst nog een gelukkig nieuwjaar!!! Volgens mij hebben jullie het er goed naar je zin!

Veel plezier nog!

x Esther

• 06 Januari 2009 - 11:04

Evert:

hallo hallo!
    mooie verhalen en plannen allemaal zeg! nog veel plezier daar!
    en een gelukkig nieuwjaar gewenst!!
    doeidoei
    evert