terug in Nederland... - Reisverslag uit , van krekinghana - WaarBenJij.nu terug in Nederland... - Reisverslag uit , van krekinghana - WaarBenJij.nu

terug in Nederland...

Door: Keechy

Blijf op de hoogte en volg

22 December 2008 | ,

Hey iedereen!

Nu even een bericht van mij alleen uit Nederland! Er is zo lang geen bericht geweest, omdat iets vervelends is gebeurd... Ik voelde me vanaf dinsdag, 9 december, elke avond behoorlijk duizelig, woensdag was ik op de markt bijna al flauwgevallen. Maar donderdagavond, hoewel ik me eigenlijk beter voelde dan ervoor, ben ik op de wc (!) flauwgevallen, met de deur op slot. Dus Elske was naar binnen geklommen via een hoog wc raampje om de deur open te doen ;). Opzich schrokken we daar niet zo van, aangezien ik in Nederland wel vaker ben flauwgevallen, maar een half uurtje daarna heb ik behoorlijk wat bloed overgegeven. Toen tripten we echt, wat uiteindelijk niet nodig bleek te zijn, maar tzag er gewoon heel eng uit. Wij zijn gelijk naar het ziekenhuis gegaan, waar ik aan een infuus moest (aaaargh eng he lana?! ;)). Die nacht was heel naar, want iedere keer als ik overeind kwam, viel ik gelijk bijna flauw. 's Ochtends vroeg ging ik toch proberen om naar de wc te gaan, maar helaas, op de terugweg viel ik weer flauw (je moet het flauwvallen ook niet te ernstig nemen hoor, gewoon maar een paar seconden, genoeg om alleen maar om te vallen.). De volgende dag in het ziekenhuis heb ik niet zoveel gedaan, Elske, Kyra en Roy hingen een beetje bij mij rond en deden dingen als internet en boodschappen. Ik voelde me alweer een stuk beter, alleen lopen ging nog wel lastig. Ik moest voor de zekerheid nog een nachtje in het ziekenhuis liggen en dan zouden we zaterdag wat testjes doen om de oorzaak te achterhalen. Zaterdag voelde ik me nog beter, dus alleen die testjes nog. Dat duurde langer dan verwacht omdat ze ook mijn poep moesten onderzoeken :P en het is best wel lastig om op commando te poepen :P en dan ook nog in een piepklein flesje :P Maar goed, uiteindelijk bleken het parasieten te zijn, die niet zo heel gevaarlijk zijn, dus wij waren allemaal blij!:D Ik mocht weer naar huis! Zondag dacht ik me weer helemaal goed te voelen, maar toen ik naar het dorp was gelopen, voelde ik me toch weer duizelig, dus heb ik de hele dag een beetje bij Helen (de coördinator van onze organisatie, Syto, die toevallig vlakbij ons woonde) op bed gelegen, zodat de andere naar een zwembad konden gaan, waar zij nog wel over zullen vertellen ;).

Maandag bleef ik weer in het huis van Helen terwijl de andere naar hun project gingen en daarna naar Kumasi omdat de Zweden daar waren! De hele tijd hielden we wel in gedachten of ik naar huis zou gaan of niet, omdat het toch wel een beetje eng was en ik me nog niet helemaal fit voelde. Bovendien gaven de Ghanezen aan dat het misschien wel verstandig was om naar huis te gaan. Dinsdagochtend heb ik de knoop doorgehakt om naar huis te gaan, omdat ik nog niet voldoende was opgeknapt. We zouden de laatste weken dat ik nog zou in Ghana zou blijven wel leuke dingen doen, zoals op het strand liggen met oud en nieuw ;), maar niet meer hele bijzondere, zoals Mole en het project in het algemeen. Dat maakte de keuze wat makkelijker. Ik wilde de vlucht van donderdagavond, met de KLM, omdat die rechtstreeks was, dus geen overstap van 5 uur in Casablanca. Het enige probleem was nog dat ze je niet mee laten vliegen als je niet zelf naar het vliegtuig kan lopen, wat dinsdagochtend wel het geval was. Maar gelukkig ging het woensdag en donderdag best goed, ik heb gewoon de hele dag niks gedaan :P. Tina, de hoofdcoördinator van Syto, de organisatie, was heel lief, zij heeft me helemaal tot de douane op het vliegveld afgezet, terwijl ze eigenlijk niet eens het vliegveld op mocht! De vlucht ging ook goed (duuuuddeee ik kon uit ongeveer 30 verschillende films kiezen en die kijken wanneer ik wilde!!) en ik vond het ook wel leuk om weer thuis te zijn. We zijn nog naar de huisarts geweest, hij belde met een microbioloog in ziekenhuis Bronovo, deze zei dat het niet nodig was naar een tropenziekenhuis te gaan als ik me zo goed bleef voelen! (ik blij: geen prik!:D)

Dus al met al ben ik best wel blij met mijn beslissing, al vind ik het namelijk wel stom dat ik me nu zo goed voel (alleen moe en een klein beetje misselijk soms...).
Ik heb aan Ghana verder alleen maar goede herinneringen. Ik vind dat ik hele leuke dingen heb gedaan, het project was heel leuk. De pré-school is ook heel mooi geworden, wat niet zonder jullie hulp had kunnen gebeuren, DUS BEDANKT NOGMAALS!!! en Mole en Kakum en al de mensen die we daar hebben ontmoet! Al met al een hele goede ervaring, ik heb een goed beeld van het land gekregen!

Nou, dat was dus mijn laatste Ghana verhaal. Ik denk dat Elske, Roy en Kyra ook wel weer snel een verhaaltje op de site zullen zetten met alle leuke dingen die zij hebben gedaan/gaan doen!


XX Keechy

  • 22 December 2008 - 11:13

    Yesno:

    Hi Nelleke aan de horizon,
    Ik vind het heel jammer voor je dat het zo voor je afgelopen is, maar stiekem ben ik vooral heel blij dat je weer veilig en gezond hier bij ons bent!:)(we hebben ons peentjes gezweet...)
    Volgens mij heb je -ondanks de laatste week- echt een fantastische tijd daar gehad en dat neemt niemand je meer af!
    Tot woensdag!
    x

  • 22 December 2008 - 13:13

    Wieke:

    Keechy ik had je al evn gesproken en vond het heel fijn om je weer in levende lijve te horen. Gelukkig kun je straks nog naar het koude noorden als tegenhanger. Bedankt voor je ericht en fijne feestdagen in Holland. Elske, Roy en Kyra, ik hoop dat jullie genoten hebben in Green Turtle lodge. Doet internet het daar bij jullie? Kyra goede reis terug straks. Ik hoorde dat je vliegtuig geboekt is. Tot gauw.

  • 22 December 2008 - 14:49

    Sjoerd:

    keechy! goed te horen dat het allemaal verder goed metje gaat! hoorde het van roy en maakte met wel beetje ongerust maar dit klinkt goed!
    jammer dat je je reis niet 100% hebt af kunnen maken maarja het is niet anders...
    spreek je snel!
    Sjoerd!

  • 22 December 2008 - 14:50

    Anne Marie:

    Keechy, je bent een reus!

  • 22 December 2008 - 17:19

    Madelon:

    We zijn heel blij dat je weer in Nederland bent na al die op en neer met de gezondheid verhalen. Je vliegtuig landde in plaats van 6 uur 's ochtends ineens een uur eerder...Wij moesten dus overhaast in de auto naar Schiphol rijden en dat zo midden in de nacht. Maar wat was het fijn om toch nog een 'normale' Keechy uit de schuifdeuren te zien komen.
    Ik hoop dat voor de anderen de rust is teruggekeert en dat jullie allemaal nog een hele leuke kerst, nieuwjaar en opening van de preschool hebben. We zien uit naar de foto's. En Kyra, jij ook een hele fijne terugreis. Ook al is het allemaal wat eerder dan gepland, jullie hebben heel veel meegemaakt en erg veel leuke verhalen.

  • 22 December 2008 - 19:20

    Myriam:

    Hoi Keechy,

    Jammer dat je Ghana avontuur zo'n einde heeft gekregen. Maar goed te lezen dat het weer beter met je gaat. En hoop dat het ziekenhuis waar je gelegen hebt wel wat beter was dan waar ik gewerkt heb. Je kan in ieder geval terugkijken op een hele bijzondere tijd daar in Ghana!

    Hele fijne feestdagen en de beste wensen voor 2009, Myriam


  • 23 December 2008 - 13:03

    Melody:

    yoo en alweer gewend aan het barre klimaat hier? Ik niet haha, bedankt voor je kaart! Ik heb hem vandaag ontvangen haha lekker volgeschreven ;) tot morgen! X

  • 24 December 2008 - 15:50

    Edith En Oma:

    Dag Roy en Elske,
    Uit de verhalen maken we op dat jullie een heerlijke tijd hebben. Het is wel ff anders, kerst aan het strand! Hier vieren we morgen kerst zonder jullie. Oma zit mee te lezen en te schrijven. Ze is gisteren met de trein gekomen.
    Hebben jullie een foto van de school toen die af was? Nu lekker op reis. We volgen jullie avonturen. Kijken uit naar de berichtjes. Pas goed op en geniet ervan.
    Lieve groeten van Edith en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2009

Afscheidnemen bestaat wel

24 Februari 2009

geheugenverlies

17 Februari 2009

Juuuhh bent pas een vent als je zeerover bent!!

06 Februari 2009

snow is a killer

30 Januari 2009

Je 'm apelle une baguette!

Actief sinds 20 Okt. 2008
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 24953

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2008 - 01 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: