Bijna naar Afrika! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van krekinghana - WaarBenJij.nu Bijna naar Afrika! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van krekinghana - WaarBenJij.nu

Bijna naar Afrika!

Door: krek

24 Oktober 2008 | Nederland, Amsterdam

Onze tassen nog lang niet gepakt en nog druk bezig met de voorbereidingen zijn we toch wel redelijk klaar voor de grote reis. Nog een week en dan is het echt zover, dan stappen we in het vliegtuig op weg naar Ghana (waar we na 7 uur vliegen en een overstap van 5 uur hopelijk ook aankomen) De inentingen zijn gehaald, het visum is binnen en we zijn al volop aan de malariapillen. We weten zelfs al welk dorp we gaan verblijden (tenminste, dat hopen we maar) met onze hulp. Het dorp heet Kodie en ligt ongeveer 15 km boven Kumasi, aan de rand van een berg. We zitten met zn vieren in hetzelfde gastgezin, al snappen we de gezinsconstructie nog niet helemaal. (Waarschijnlijk is het niet echt een gezin maar eerder een soort woongroep.) Keechy, Kyra en Elske gaan op een pre-school werken. Dat is wat hier de peuterschool is. Roy maakt zich nuttig door wc’s te gaan bouwen. Als het goed is zitten we op ongeveer 5 km afstand van een internet-café, dus waarschijnlijk zullen we wel af en toe de gelegenheid hebben om jullie op de hoogte te houden van onze avonturen.

Groetjes van jullie ghanagang(st)ers

• 24 Oktober 2008 - 20:20

Yesno:

Ah, mooie site! Ben benieuwd naar jullie verhalen en natuurlijk ook naar het eten morgen :)! x

• 24 Oktober 2008 - 21:16

Martijn:

babysitten in ghana dus... wc's bouwen, da's pas een ambacht! alvast heel veel plezier en succes gewenst, maar zie jullie morgen nog op het afscheidsfeest. groetjes

• 25 Oktober 2008 - 09:08

Job:

Geniet daar maar ook nu van alle voorbereidingen, het gaat allemaal zo snel! Roy met drie vrouwen, gelukkig een veel voorkomende formule in Afrika ;) GENIET ZONDER MATE!

ciao Job

• 26 Oktober 2008 - 12:21

Madelon:

Het is wel gek om nu al reageren, terwijl jullie nog in Nederland zijn. Het feest was erg leuk gisteren, heerlijke spinazie en bananen. Ik ben na jullie terugkomst erg benieuwd naar de nieuwe recepten...
    Jullie zijn nu aan het opruimen, ik hoop dat het een beetje meevalt. De reis komt steeds dichterbij, alles wat in het hoofd zit moet nu een plaats krijgen in de rugzak en dan vertrekken maar. Goede reis!

• 27 Oktober 2008 - 13:13

Dewi:

Super veel plezier daar!!

Bon Voyage!

• 29 Oktober 2008 - 14:18

veel plezieros!!2

• 29 Oktober 2008 - 14:19

Melody:

ps. dat eten was erg goed voor de stoelgang ;)

• 30 Oktober 2008 - 11:45

Nina:

Jaja jullie gaan zeker 4 maanden in een rieten hutje onder de brandende zon kleine afrikaantjes pesten?! ik geloof er geen flikker van! Jullie gaan gewoon in een houten hutje op de hei camperen en wij mogen niet eens meegenieten.. laf hoor! *snik*

Ooooh neehoor! Ik geloof jullie op je woord, jullie gaan wc's bouwen en spelletjes spelen en laten die zwakke hagenezen (en delftenaren) een beetje in hun eigen sop gaar koken, kan ik goed begrijpen! Maar 't zal hier wel wat stiller, leger en saaier woorden *melancholisch stemmetje, met dramatische muziek op de achtergrond*...

Ik ga jullie op de voet volgen! uh... nahja via deze site dan (want ik heb t geld al naar jullie overgemaakt dus dat kerstticket voor Sofie, Dana en mij zit er niet meer in.. helaas..) jullie kunnen best drie keer per dag die 5 km heen en weer lopen om een digitaal kusje achter te laten voor al die zielige loners die jullie missen! Of niet dan!

Morgen weg...aaaaah!! HEEEEEEL VEEL PLEZIER, SUCCES EN AVONTUUR!!!! GENIET!!!!! :):):)

heel veel dikke zoenen!

• 31 Oktober 2008 - 11:43

Nel Biesheuvel:

Ik wens jullie veel succes met het opvoeden van de Ghanese peuters en natuurlijk met het bouwen van de toiletten. Goede reis en veel plezier!!!

• 31 Oktober 2008 - 14:28

Sjoerd:

enn weg zijn jullie! veel plezier!

• 01 November 2008 - 12:56

Bootsy:

keechy heb je je condooms wel meegenomen?

• 02 November 2008 - 13:37

aaaah jullie zijn errrrrr! Ik ben echt zo benieuwd naar de verhalen :D XX